Skuteczny Cross Selling

Sprzedaż KrzyżowaSprzedaż krzyżowa (cross selling) i sprzedaż dodatkowa (up selling) to skuteczne i proste metody zwiększenia zysków z jednej transakcji. Wg badań jest to jedno z trzech głównych zagadnień, jakie właściciele chcieliby wprowadzić w swoich sklepach internetowych. Dlaczego?

Cross selling to nieskomplikowana metoda oferowania produktów komplementarnych (uzupełniających) wobec tych, które klient już wybrał w naszym sklepie. Pomaga to z dobrym rezultatem zasugerować mu zakup jednego z nich, zwiększając tym samym zysk z pojedynczej transakcji. Jako sposób doradzania klientowi i pomocy w dokonaniu zakupu pomaga nam zdobyć zaufanie klienta oraz jego zależność od naszego sklepu. Wielu internautów chciałoby wiedzieć, który z produktów jest najczęściej kupowany, jakie pojawiły się nowości oraz o jakie produkty czy usługi można udoskonalić, uzupełnić jego zakup. Sklepy internetowe stosując tą metodę wykorzystują teorię mówiącą, że drobnych zakupów dokonuje sie szybciej i bez większego namysłu. Tworząc gotowe pakiety produktów lub usług komplementarnych oraz sugerując zakup uzupełniający w odpowiednich miejscach możemy być pewni, że jest to dobra recepta na uskutecznienie sprzedaży w każdym sklepie.

Drugą skuteczną metodą maksymalizacji sprzedaży w sklepach internetowych jest up selling. Znając preferencje klienta, możemy podnieść wartość jego zakupu poprzez metody sugerowania mu droższego produktu o poszerzonej funkcjonalności, lepszym wyglądzie etc.

Obie techniki sprzedaży internetowej przynoszą bardzo dobre efekty, dzięki zastosowaniu sugestii, przypomnienia oraz ułatwienia klientowi podjęcie decyzji. Wykorzystując uświadamianie i inspirowanie do kolejnych zakupów w sieci są gwarancją większej ilości sztuk na transakcję.