6 łatwych kroków do przetestowania swoich reklam

Wybór odpowiedniej formy reklamy wpływa na jej efektywność. Właśnie dlatego tak ważny wybór odpowiedniej kreacji reklamy internetowej.  Odpowiedniego projektu reklamy internetowej, który jest spójny z charakterem danego brandu. Najczęściej opracowuje się kilka linii graficznych na potrzeby jednej kampanii, dzięki czemu można testować i dowiedzieć się, co tak naprawdę działa. Postaw na „dobrą” grafikę i nie daj się zapomnieć.

Następująca lista sześciu pytań, dzięki, którym przetestujesz swoje reklamy została opracowana przez Johna Caples. Twórce książki „Making Ads Pay”. Ze swojej strony dodałem swój komentarz do poszczególnych kroków.

1. Czy Twoja reklama jest skierowana do właściwych ludzi?

Sprawdź, czy wiesz do kogo kierujesz reklamę? Czy wiesz czego odbiorcy tak naprawdę chcą i potrzebuję?

2. Co przykuwa uwagę na dłużej?

Czy po przeczytaniu nagłówka i pierwszych linii tekstu odbiorca nie przestaje czytać reklamy? Czy Twoja reklama potrafi przykuć uwagę na dłużej niż kilka sekund?

3. Czy wywołuje chęć posiadania?

Zwróć uwagę, czy piszesz o korzyściach płynących z usługi? Czy jasno opisujesz jak Twój produkt rozwiązuje problem odbiorcy? Czy piszesz konkretnie, co klient zyska kupując, właśnie Twój produkt? Wreszcie, czy te wszystkie cechy sprawią, ze klient koniecznie będzie chciał mieć Twój produkt?

4. Czy uzasadnia że to świetna okazja dla odbiorcy?

Czy dodajesz do swojej usługi coś ekstra? Niższą cenę, darmowy serwis a Może bezwarunkową gwarancję?

5. Czy odbiorca wie co ma robić?

Jeśli chcesz aby, odbiorca coś zrobił, napisz mu co ma robić. Nie zostawiaj go samemu sobie po przeczytaniu Twojej reklamy. Napisz mu co ma robić. Daj mu jakoś do zrozumienia, że chcesz aby zrobił to czego Ty sobie życzysz.

6. Czy daje powód, aby wykonać akcję natychmiast?

Odbiorca może być przekonany do zakupu. Ale nie zrobi nic jeżeli nie będzie miał dobrego powodu aby działać natychmiast. Takim powodem, może być 10 % zniżka przez najbliższe dwie godziny od przeczytania reklamy. Daj im rozsądny i uzasadniony powód do działania natychmiast.