Rekrutacja headhunterska krok po kroku

pracaSkładając aplikację na dane stanowisko, powinieneś wiedzieć, jakie będą kolejne kroki prowadzące do otrzymania stanowiska. Oto one:

  • Złożenie życiorysu
  • Rozmowa telefoniczna
  • Rozmowa z pracodawcą
  • Dokumenty
  • Przygotowania do wyjazdu
  • Po przyjeździe

Złożenie życiorysu

Jeżeli chcesz znaleźć pracę przez headhuntera prześlij swój życiorys (CV) w języku angielskim. Twoje dane zostaną zapisane w bazie danych, a twój życiorys (niezawierający danych kontaktowych) przesyła się do pracodawcy poszukującego kandydatów o Twoim profilu.

Rozmowa telefoniczna

Pośrednik skontaktuje się z Tobą telefonicznie, aby zadać kilka pytań dotyczących Twojego doświadczenia i znajomości języka angielskiego. Jeżeli w danej chwili nie ma odpowiadających Ci ofert, skontaktuje się z Tobą po ich otrzymaniu.

Rozmowa z pracodawcą

Rozmowy z pracodawcami odbywają się zwykle w jego siedzibie, a w przypadku poszukiwania większej liczby osób również u pośrednika. Jeżeli pracodawca poszukuje niewielu kandydatów, najczęściej rozmowa jest prowadzona przez telefon. W takiej sytuacji uzgadnia się termin, który najbardziej Ci odpowiada, a pracodawca dzwoni na wskazany przez Ciebie numer telefonu. Rozmowa trwa zazwyczaj ok. 10 – 15 minut i dotyczy m.in. Twojego doświadczenia zawodowego, powodów, dla których chcesz zmienić pracę, itp. Inną możliwością jest przeprowadzenie rozmowy z konsultantem w biurze headhuntera. Rozmowa taka jest nagrywana na wideo, a jej zapis jest przesyłany do pracodawcy i na jego podstawie dokonuje on wyboru pracowników.

Dokumenty

Kiedy pracodawca poinformuje o zaakceptowaniu Twojej kandydatury headhunter prześle Ci umowę o pracę zawierającą wszystkie informacje dotyczące warunków Twojej nowej pracy. Poprosi Cię o jej podpisanie i odesłanie do nas wraz z kilkoma innymi dokumentami. Będą to:

Zaświadczenie o niekaralności – otrzymasz je w sądzie okręgowym. Poprosi Cię o przesłanie kopii otrzymanego zaświadczenia oraz jego tłumaczenia przysięgłego na język angielski.

Referencje – pracodawcy oczekują 2 lub 3 referencji, które mogą być wystawione przez Twoich poprzednich pracodawców, nauczycieli, lub inne powszechnie szanowane osoby, które były kiedyś Twoimi przełożonymi. Ważne jest to, aby każda referencja zawierała informacje o tym jak długo znała Cię osoba ją wystawiająca, jaki była Wasz stosunek (np. przełożony – podwładny, nauczyciel – uczeń, klient – usługodawca) oraz dane kontaktowe, tak, aby możliwe było potwierdzenie referencji przez telefon. Osoba pisząca referencje powinna również podkreślić, że wie, o jakie stanowisko się ubiegasz i może polecić Cię jako osobę na nie odpowiednią.

Dokumenty przesłane przez pracodawcę – to formularze, które będziesz mógł wypełnić samodzielnie, zawierające pytania dotyczące np. Twojego stanu zdrowia.

Kopia paszportu – będziemy potrzebowali jedynie kopii strony ze zdjęciem, aby potwierdzić zgodność danych zawartych w pozostałych dokumentach.

Możliwe, że poprosimy jeszcze o inne dokumenty, np. dyplom lub świadectwa, jeżeli będą wymagane przez pracodawcę, jednak zdarza się to stosunkowo rzadko.

Przygotowania do wyjazdu (w przypadku pracy za granicą)

Po uzgodnieniu terminu wyjazdu do Twojej nowej pracy konieczna będzie rezerwacja biletu lotniczego lub autobusowego. Jest bardzo ważne, abyś przed jej dokonaniem skonsultował się, ponieważ tylko wtedy będziemy mogli zagwarantować, że na lotnisku będzie czekał na Ciebie reprezentant pracodawcy lub firmy, z którą współpracuje się w przypadku Twojej rekrutacji. Przed wylotem dowiesz się gdzie będziesz mieszkał. Zazwyczaj dla kandydatów wynajmuje się 3 – 4 pokojowe domy, w których każdy ma swój osobny pokój, a wspólna jest kuchnia, salon i 2 łazienki. Ponieważ domy są wyposażone w sprzęty kuchenne, nie zabieraj np. naczyń. Na pewno warto za to zabrać ze sobą telefon komórkowy bez blokady sim lock – po przyjeździe do Wielkiej Brytanii wystarczy do niego dokupić kartę. Przed wyjazdem skontaktuj się z Twoim urzędem skarbowym, w którym dowiesz się, w jaki sposób uniknąć podwójnego opodatkowania pieniędzy zarobionych w Wielkiej Brytanii.

Po przyjeździe

Po rozpoczęciu pracy będziesz musiał dokonać kilku formalności wymaganych od wszystkich osób rozpoczynających pracę (np. zarejestrować się w Home Office i Urzędzie Skarbowym). We wszystkich tych formalnościach pomoże Ci dział kadr Twojego pracodawcy lub firma headhunrerska, jeśli firma ma outsourcing kadr. Konieczne również będzie założenie konta bankowego, na które będzie przekazywane Twoje wynagrodzenie – w tym również pomoże Ci pracodawca. Aby dowidzieć się więcej o warunkach życia i pracy w Wielkiej Brytanii przeczytaj nasz poradnik dla wyjeżdżających [tutaj]. Pamiętaj, że w razie jakichkolwiek pytań zawsze możesz skontaktować się z nami.

Dużo ciekawych artykułów również na www.futurea.pl/outsourcing-kadr-i-plac/