Jednym z podziałów samochodów, z jakim mamy do czynienia w dzisiejszych czasach jest oczywiście uwzględnienie marki pojazdu. Możemy liczyć się z tym, że jedne z nich będą bardziej lubiane i szanowane, a inne mniej, lub wręcz kategorycznie odrzucane. Nie możemy także zapomnieć o tym, że każdy samochód i firma, która go produkuje będzie zupełnie inna. Przede wszystkim nie ma żadnych, rażących podobieństw, jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny.
Każda marka produkuje oryginalne, niepowtarzalne modele, które wręcz nie powinny przypominać innych. Inaczej ma się sprawa, jeżeli chodzi o firmy, które mają kilka sieci, lub koncernów, tylko pod innymi nazwami. Wtedy samochody mogą mieć podobne części, takie jak: nadwozie, czy elementy silnika. Marki, to także aspekt, po którym bardzo łatwo zorientować się w świecie samochód. Często słyszy się o wypadku przy pracy w jakieś firmie motoryzacyjnej, która zamontowała, na przykład: niesprawne hamulce. Wtedy nie możemy mówić, że każda firma jest zła i nie musimy bać się zakupu nowego auta innej marki, ponieważ wiemy, że jego producent nie wykonuje pojazdów z podobnymi defektami.
Ponad połowa Polaków w 2012 przyznała, że samochód stanowi dla nich wyznacznik statusu społecznego. Przy wyborze zwracają uwagę nie tylko na cenę, parametry czy wygląd. Myślą również o tym, co nasz samochód powie innym o nas samych. W ten sposób marka i model stają się istotnym dopełnieniem naszej osobowości. Naszą wizytówką na czterech kołach, za pomocą której możemy przedstawić się jako miłośnicy komfortu, nowoczesności czy szybkiej jazdy.
Odkurzanie i pranie tapicerki jest czynnością najczęściej spotykaną przed sprzedażą samochodu. Handlarze samochodów na pierwszy ogień “odpicowują” nadwozie. To głównie na nadwozie i porządek w środku zwracają uwagę kupujący, oglądając zdjęcia samochodu w internecie.
Tu uwaga: najczęściej naprawa taka ma być tania i szybka – nikt nie dba o jej późniejsze losy.